Najsamprzód rzeczy zasadnicze:
"Burmistrz
jest organem wykonawczym gminy, a jednocześnie kierownikiem Urzędu i zwierzchnikiem służbowym kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Do zakresu zadań i kompetencji Burmistrza należy:
1. Kierowanie pracą Urzędu przy pomocy Sekretarza.
2. Kierowanie bieżącymi sprawami Gminy.
3. Reprezentowanie Gminy na zewnątrz i prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących Gminy.
4. Wydaje decyzje w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej oraz zarządzania z zakresu spraw określonych w odrębnych przepisach.
5. Przygotowywanie projektów uchwał Rady oraz przedkładanie wojewodzie lub regionalnej izbie obrachunkowej uchwały Rady lub swoje zarządzenia stosownie do ustalonego przepisami prawa zakresu nadzoru tych organów.
6. Określanie sposobu wykonania uchwał rady.
7. Zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
8. Wykonuje budżetu gminy i odpowiada za prawidłową gospodarkę finansową gminy.
8. Opracowuje plan operacyjny ochrony przed powodzią oraz ogłasza i odwołuje pogotowie i alarm przeciwpowodziowy.
9. W przypadku ogłoszenia klęski żywiołowej burmistrz działa na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
10. Udziela pełnomocnictwa w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji.
11. Jest szefem obrony cywilnej.
12. Wydaje zarządzenia wprowadzające w życie regulaminy dotyczące działalności urzędu np. instrukcje obiegu dokumentów, funduszu świadczeń socjalnych.
13. Sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością: Sekretarza, Skarbnika."
Czyli innymi słowy potrzeba dobrego zarządcy, menedżera - nie polityka.
A teraz na rozgrzewkę - nieobiektywne, niezależne źródło informacji o naszych kandydatach:
"Mosina blog"
Milej lektury,
R.