Centrum logistyczne i fabryki pod Mieczewem

Więcej
2015/01/24 21:39 #7742 przez tomek
Ciekawe... p. Mieloch jako Bismarck-Schönhausen :evil:
A tu źródło tego wątku: www.gazeta-mosina.pl/2015/bardzo-istotna...enow-inwestycyjnych/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/01/24 21:41 #7743 przez tomek
Reakcja jednego z naszych mieszkańców na przytoczony artykuł:

I nazywam to już po imieniu – industrializacja Mieczewa. Bo aktywizacja jest eufemizmem. Drogi i szosy koło Mosiny zapchane. Działki mieszkaniowe nie idą. Developerzy i spekulanci nie mogą sprzedać przekształconej ziemi rolnej. Nastąpił przesyt, kredyty we frankach stały się problematyczne. Co zatem pozostaje – industrializacja. Grunty rolne mają zostać przekształcone w produkcyjne lub magazynowe, bo na to może jeszcze będzie zbyt. Co za plan! I wybór miejsca też. Bo w Mosinie na hasło nowej spalarni opon albo nowego magazynu i dziesiątków nowych tirów dziennie podniósłby się straszny rwetes. A w Mieczewie czy Hubach?! P. v. burmistrz Mieloch mówi o „terenach jeszcze nie zabudowanych”, tak, jakby to był przymus. Gdzie jest interes mieszkańców? We wątpliwych (miejsce płatności podatku dochodowego!) podatkach, z których w najlepszym razie Mosina (nie Mieczewo, Świątniki czy Radzewice i Rogalin) otrzyma trochę pieniędzy z podatku od nieruchomości, żeby utwardzić ze dwie ulice. Co z tego dla nas, miłośników tej części gminy i jej wciąż rolniczo-leśnego charakteru? Przecież dlatego chcieliście mieszkać w Mieczewie, a nie w Robakowie czy Gądkach! Próba przerzucenia uciążliwości na peryferie, takie jak Świątniki i Mieczewo, to niemal kolonialne myślenie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/01/25 00:44 #7744 przez Obserwator
Replied by Obserwator on topic Centrum logistyczne i fabryki pod Mieczewem
Ekrany wdzłuż Rogalińskiej!

Tunele zamiast prześć dla pieszych!

Parkingi dla Tirówek!

No i ścieżki rowerowe na malowniczej trasie Kórnik-Rogalin wykorzystującej biznesowo walory przyrodnicze naszych gmin, na których rowerzyści będą zaciągać się kłębami dymu ze spalanego oleju napędowego...

Industrializacja zamiast kasy z turystyki, sportu i rozwoju ekologicznych wartości regionu.
Dym i hałas zamiast zdrowego ciała i wypoczynku od przemysłowego Poznania.

Krótko mówiąc - na łatwiznę!
Poświęcimy mniejszych i większym (czytaj: głosom w wyborach) zrobimy dobrze!

Panie Mieloch, Pan dobrze przeczytaj w swoich historycznych książkach co to było pospolite ruszenie!!!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • JaroslawMalesinski
  • JaroslawMalesinski Avatar
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Użytkownik jest zablokowany
Więcej
2015/01/25 15:20 #7745 przez JaroslawMalesinski
Replied by JaroslawMalesinski on topic Centrum logistyczne i fabryki pod Mieczewem
„Ekrany ,tunele, parkingi, ścieżki rowerowe” czasem i pomarzyć można, ale koniec dowcipów – do rzeczy.

Wizja Pana Mielocha z punktu widzenia Mosiny jest może i kusząca i pewnie kilka ich problemów rozwiązuje, ale opiera się na bardzo lichych założeniach. Odległość ze Światnik do węzła drogowego w Kórniku (o A1 już nie wspominając), z miejsca spycha na odległe miejsce taką lokalizację inwestycji związanych z transportem. Biznesy produkcyjne też w znacznej mierze zależne są od dostaw materiałów a handlowe od transportu towarów. Jest już w tej chwili w ościennych gminach tak dużo, znacznie lepiej położonych, wyposażonych w drogi wewnętrzne i komunikację publiczną terenów inwestycyjnych, że nikt przy zdrowych zmysłach nie osadzi tu biznesu. Sama wola Pana Mielocha to zbyt mało, nawet, jeśli dobrze się przyłoży do roboty, to samo uchwalenie planu o niczym nie przesądzi. Już jest za późno, Mosina straciła bezpowrotnie możliwość zarabiania na biznesie. By na siłę ściągnąć tu biznes trzeba by zdławić cenę gruntu (a na to nie pójdą jego właściciele) i odstąpić od podatku od nieruchomości (a to wbrew intencja urzędu gminy). Opieranie opłacalności tego przedsięwzięcia tylko na założeniu, że przyciągnie się tu wysokodochodowy biznes (i zyska na płatnościach z CIT) to niepoprawny optymizm. Już nawet nie będę pisał o tym, że przy szczupłości budżetu mosińskiego jakiekolwiek, nawet drobne inwestycje gminne rekompensujące mieszkańcom okolicy, skutki wzmożonego ruchu na drodze wojewódzkiej 431 to mrzonki. Wodociąg, gazociąg, chodnik wzdłuż Rogalińskiej to problemy, które urastały dotąd do rozmiarów niebotycznych. A dla inwestycji też trzeba podstawową infrastrukturę przygotować. Bez załatwienia tych spraw, żaden inwestor nawet nie spojrzy na taki teren inwestycyjny.

Cały wywiad Pana Mielocha, świadczy niestety o tym, że jeszcze żyje kampanią wyborczą. A to już nie czas na teoretyzowanie – trzeba się brać za konkrety. Wdrożyć planowanie przestrzenne, rozpisać koncepcje, przygotować studium, policzyć straty i zyski i zacząć nad tymi skonkretyzowanymi planami merytoryczną dyskusję. Plan zagospodarowania to dobra rzecz, tyle, że zrobiony bez przygotowania merytorycznego, bez wizji rozwoju całej gminy, oparty tylko na „chciejstwie” niczego pozytywnego nie wniesie. No i co zapewne Pan Mieloch zauważył, społeczności lokalne też się już trochę zmieniły - trudno im narzucić cokolwiek a priori.
Zamiast paplać trzy po trzy dla gazety trzeba było zwołać mieszkańców Mieczewa, Świątnik i Radzewic i rozpocząć negocjacje – ludzie nie są głupi. Nie trzeba nic im narzucać – wystarczy ich słuchać !

nil nisi bene

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/02/02 19:09 #7748 przez wulbi
:( Ale JAJA to wyście to to na poważnie brrrrrrrr :sick: ,to mnie by działkę zabrali i ekran chyba przy chałupie postawili :blink:

wieczny optymista.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/03/28 19:49 #7837 przez Szybki2
Replied by Szybki2 on topic Centrum logistyczne i fabryki pod Mieczewem
Centrum logistyczne lub mała produkcja była by ciekawym rozwiązaniem.
Dała by wielu z nas nowe miejsca pracy i szanse rozwoju i najważniejszy argument byśmy nie tracili czasu na dojazd do pracy.
A pola między lasami od strony północnej między Świątnikami a Mieczewem świetnie się do tego nadają.
Nie wiem czy starzy mieszkańcy jeszcze pamiętają, ale jakieś 20 lat temu na polach byłego SKR Kórnik były propozycje powstania wysypiska śmieci, obecnie właścicielami tych gruntów są okoliczni mieszkańcy.
Tylko pacząc z perspektywy czasu jest więcej wad niż zalet. Uważam, że niska cena gruntów nie jest najważniejszym argumentem.
Gmina Mosina przez ostatnie lata bardzo dużo straciła brak obwodnicy, konkretnej drogi dojazdowej z Poznania. Była władza była przychylna tylko dla deweloperów i dyskontów a to nie wniosło zbyt wiele.
Wady:
Utworzenie specjalnej strefy jest zdecydowanie o 10 lat za późno.
Tereny w Kórniku oraz w Gądkach są zdecydowanie atrakcyjniejsze niż nasza okolica, mimo wyższych cen za grunt.
Droga dojazdowa z Kórnika ogólnie jest wąska a w okresie zimowym i opadów śniegu bywa bardzo niebezpieczna prędzej TIR-y udrażniają przejezdność niż sama drogówka.
Kolejny problem ograniczenie tonażu na moście w Rogalinku, które jest różnie interpretowane ITS twierdzi, że zakaz dotyczy całej drogi od Kórnika do Mosiny a Zarząd Dróg w Poznaniu twierdzi, że zakaz dotyczy tylko na moście w Rogalinku Polska parodia, a Policaj twierdzi, że wszystkie tiry wożą pierze i nie ważą więcej niż 20t.
Brak konkretnego zasilania jest jedna linia, która biegnie koło stacji bazowej, która ponoć jest nietykalna, bo jeśli kolejne firmy by miały się podłączyć do sieci, co jest podłączone Mieczewo i Huby to kiepsko to widzę. Teraz już jest słabe napięcie a co dopiero przy zwiększonym poborze.
Dojazd do pracy brak konkretnej komunikacji. Kiedyś w dni robocze było kilkanaście autobusów PKS dzisiaj chyba zostało kilka.
Dojazd do pracy tylko we własnym zakresie samochód.
Zalety:
Cisza, spokój
Rozwój dla okolicy
Dodatkowe dochody dla gminy z tytułu podatków od nieruchomości.
Nowe miejsca pracy
Centrum logistyczne położone z dala od zabudowy jednorodzinnej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.711 s.